آسیب شناسی روند اجرای سیاستهای آموزش ضمن خدمت کارکنان دولت براساس قانون مدیریت خدمات کشوری

نویسندگانسیدعلیرضا علوی، ایمان ممبینی
همایشکنفرانس ملی روانشناسی تربیتی و برنامه ریزی آموزش دبستان و پیش دبستان
تاریخ برگزاری همایش۱۳۹۶
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

قانون مدیریت خدمات کشوری مشتمل بر 15 فصل، 128 ماده و 106 تبصره در تاریخ 86/7/25 جهت اجراابلاغ گردید. فصل نهم این قانون مشتمل بر ماده های 58 تا 63 به آموزش و توانمندسازی منابع انسانیاختصاص دارد. آیین نامه ها و بخشنامه های مختلفی برای اجرایی شدن این فصل تاکنون ابلاغ و اجرا شده است.با وجود توفیقات حاصل شده در ارتقاء توانمندیهای کارکنان از طریق آموزش، مشکلاتی در روند اجرایی شدن راهبردهای تحقق اهداف کلان آموزش کارکنان دولت به چشم می خورد. این تحقیق با استفاده از روش کیفی وبه کار گرفتن نظریه نخبگان در سیاست گذاری عمومی براساس مدل تحلیلی لاسول کوشیده است به شناسای یآسیب های روند اجرای سیاست های آموزش ضمن خدمت کارکنان دولت براساس قانون مدیریت خدمات کشوری بپردازد. براساس نتایج این تحقیق لازم است به منظور اجرای راهبردهای تحقق اهداف کلان آموزش کارکنان دولت بازنگری جدی با محوریت توسعه آموزش های الکترونیکی و کم شدن نقش عامل انسانی در اجرای این راهبردها صورت پذیرد.