نویسندگان | مجید فرهادی یونکی ، زاهد شفیعی ، علی اکبر عنابستانی |
---|---|
همایش | دومین کنفرانس بین المللی تحولات نوین در مدیریت ، اقتصاد و حسابداری |
تاریخ برگزاری همایش | ۱۳۹۷ |
نوع ارائه | چاپ در مجموعه مقالات |
سطح همایش | داخلی |
چکیده مقاله
پژوهش حاظر با هدف واکاوی عوامل ساخت جوهره برند در روستای هدف گردشگری از دیدگاه جامعه میهمان و میزبان روستای هوره به دنبال ساخت برندی پایدار که تناقضی در برداشت آن از دو دیدگاه جامعه میزبان و میهمان وجود نداشته باشد. روش تحقیق پژوهش مورد نظر از نظر نوع، روش تحقیق توصیفی پیماشی و از لحاظ هدف کاربردی میباشد برای جمع آوری داده ها از دو نوع پرسشنامه برای دو جامعه میهمان و میزبان استفاده شده است. حجم نمونه های مورد نظر با استفاده از جدول مورگان 384 نمونه برای جامعه میهمان و 365 نمونه برای جامعه میزبان اختصاص داده شده است و برای تجزیه تحلیل داده ها از آزمون تی تک نمونه ای به منظور سنجش میزان مطلوبیت و آزمون یو من ویتنی به منظور تفاوت میزان مطلوبیت از دو دیدگاه جامعه میهمان و میزبان به کمک نرم افزار SPSS استفاده شده و نتایج آزمون های تی تک نمونه حاکی از ان است که از دید جامعه میهمان تمام متغیرها از مطلوبیت کافی برخورداند و از دید جامعه میزبان متغیر های .1 معماری منحصر به فرد، .2 زیر ساخت جاده ای، و .3 محیط فیزیکی تمییز از مطوبیت کافی برخوردار نمی باشند و نتایج آزمون یو من وتی بیانگر مطلوبیت یکسان متغیرهای .1 باغات فراوان و پربار .2 فرصت استراحت .3 جاذبه تاریخی .4 جذابیت کلی .5 هوای تمیز و پاک .6 مراکز اقامتی روستایی .7 زیرساخت جادهای .8 مقصد ارزان .9 اطلاع رسانی مناسب .10 دسترسی آسان .11 توجه ویژه به گردشگران .12 ویژگی های گردشگری متمایز کننده مقصد (مقصد متمایز) .13 ویژگی های گردشگری به ذهن آورنده (مقصد شناخته شده) از دو دیدگاه جامعه میهمان و میزبان است.