نویسندگان | حبیب ولی زاده و احمد زینالی اقدم |
---|---|
همایش | ششمین کنفرانس بین المللی مطالعات نوین مدیریت و حسابداری در ایران |
تاریخ برگزاری همایش | ۳۱/۰۶/۱۴۰۰ |
محل برگزاری همایش | تهران |
ارائه به نام دانشگاه | جهاد دانشگاهی اذربایجان غربی |
نوع ارائه | سخنرانی |
سطح همایش | بین المللی |
چکیده مقاله
هدف این پژوهش بررسی تاثیر رهبری دیجیتال بر عملکرد با تبیین نقش میانجی نوآوری مدل کسب و کار وقابلیت های پویا بود. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی- پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش مدیران شعب بانک ملی در سطح شهر ارومیه به تعداد ۴۰ نفر(۴۰ شعبه) بودند. حجم نمونه آماری بااستفاده از جدول مورگان، تعداد ۳۶ نفر تعیین شد. داده های پژوهش از طریق پرسشنامه های استاندارد گردآوریشد و تجزیه و تحلیل داده ها با دو نرم افزار SPSS نسخه ۳۶ و Smart PLS نسخه ۳ انجام شد. تمامی فرضیه هادر سطح اطمینان ۹۹ % تایید شدند و یافته ها نشان داد رهبری دیجیتال برقابلیت های پویا، نوآوری مدل کسب وکار و عملکرد بانک ها تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین تایید اثر قابلیت های پویا و نوآوری مدل کسب وکار بر عملکرد بانک ها، نقش میانجیگری این دو متغیر را تبیین نمود. از آنجا که محیط امروزی کسب و کار بهشدت پویا است، مدیران بانک ها باید در کنار فراهم آوردن شرایط رهبری دیجیتال با ایجاد قابلیت های پویا درسازمان خود، با بهره برداری از فرصت های بازار از طریق اتخاد نوآوری مدل کسب و کار، به برتری عملکردیدست یابند.
کلیدواژهها: رهبری دیجیتال ، قابلیت های پویا ، نوآوری مدل کسب و کار ، عملکرد بانک