تاثیر خدمات الکترونیک تقاضای مشتریان برخط فروشگاه های زنجیره ای شهرستان ارومیه

نام نویسنده (دانشجو):
محل دفاع: دانشگاه الزهرا شعبه ارومیه
سمت استاد در پایان‌نامه: استاد راهنما

چکیده:

     این تحقیق با هدف بررسی تاثیر خدمات الکترونیک عرضه بر تقاضای مشتریان برخط فروشگاه های زنجیره ای شهرستان ارومیه انجام شده است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت توصیفی - پیمایشی است. برای گردآوری داده ها از ابزار پرسشنامه و برای گردآوری اطلاعات از روش میدانی و سایت ها و نشریه های الکترونیکی استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق صنف فروشگاه های زنجیره ای شهرستان ارومیه که شامل افق کوروش، رفاه و جانبو است. نمونه آماری از بین مشتریان فروشگاه های افق کوروش، رفاه و جانبو به کمک جدول مورگان به صورت نامحدود تعیین حجم شده (n=384) و سپس از طریق نمونه گیری تصادفی ساده پرسشنامه های طراحی شده، در بین آن ها توزیع شده است. به منظور تهیه و جمع آوری داده های پژوهش از پرسشنامه های  خدمات الکترونیکی عرضه و تقاضای برخط مشتریان که به صورت محقق ساخته و اقتباس از چار چوب نظری ژو و همکاران (2016) است، طراحی  شده است. برای تجزیه و تحلیل داده های گردآوری شده از نرم افزارهای اس پی اس اس و لیزرل استفاده شده است. نتایج نشان داد طراحی سامانه بر تقاضای مشتریان برخط تاثیر مثبت و معناداری 0.38، امنیت بر تقاضای مشتریان برخط تاثیر مثبت و معناداری 0.51، قابلیت اطمینان بر تقاضای مشتریان برخط تاثیر مثبت و معناداری 0.38 و کارایی بر تقاضای مشتریان برخط تاثیر مثبت و معناداری 0.5 دارد. در مجموع یافته های این تحقیق نشان داد که خدمات الکترونیکی عرضه بر تقاضای مشتریان برخط تاثیر مثبت و معناداری 0.5 دارد


فایل پایان‌نامه


لینک دانلود فایل